• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70250
+
-

ابلاغ 16 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال  به استان

 مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال امسال با هدف حل مشکلات اشتغال خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان ابلاغ شد. «مرتضی انصاری‌فر» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: ۱۰ نفر از فرزندان شاهد، جانباز و ایثارگر استان مرکزی امسال برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: تسهیلات اشتغال به فرزندان شاهد، جانباز و ایثارگر تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود و متقاضیان این تسهیلات به مدت 5 سال به صورت رایگان از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی اظهار کرد: در صورتی که یکی از فرزندان شاهد، جانباز و ایثارگر به عنوان کارفرما معرفی شود به ازای هر شغل ایجاد شده نیز ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات در اختیار وی قرار می‌گیرد.

انصاری فر افزود: تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی منعقد شده که بر اساس آن فرزندان شاهد، جانباز و ایثارگر می‌توانند به صورت رایگان از آموزش‌های لازم در رسته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای برخوردار شوند.

وی گفت: با توجه به این‌که ۲۵ درصد سهمیه استخدام دستگاه‌های دولتی مربوط به فرزندان شاهد، جانباز و ایثارگر است بیش از ۵۰ نفر از این قشر امسال در دستگاه‌های اجرایی استان به کار گرفته شدند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۲ هزار دانشجو و ۷۳۳ دانش‌آموز از جامعه هدف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در ۶۸ دانشگاه و ۲۲ مدرسه شاهد تحصیل می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید